nuffnang

Thursday, December 17, 2009

mcm2 ada..ada tembakau,ada tar dan ada nokotina....

hehe..bila aku ckp psl benda ni..mst u all sumer dah tau apa aku mksdkan.btul x? ya btul tu..rokok..atau dlm bahasa kampung aku cigarettes..hehehe(mta puji tul)..aku tau ramai sgkaan masyarakat zaman skg ni kat c prokok..kononnya dorg ni buak x bek kunun..yaka?..hehe..tu yg aku plik tu..coz kdg2 aku sendiri pun merokok..tp jarang la..hehe...

          hehe..ya mgkin perokok yg domain dlm malaysia ni adalah golongan gangster..so x hairan org ramai anggap owg merokok ni jahat..tp x sumer owg merokok ni jahat..btul x?mmgla rokok ni blh memudaratkan kesihatan tp knala bertmpat..rokok ni sebenarnya blh menyebabkan bdn kita slalu panas..so degree bdn kita blh la kekal 36 darjah celcius..hehehe..tp jgn keterlaluan plak..ada owg ni smpai ketagih bnda tu..aku pun xtau cmna blh ketagih..

           hehe..tp cni aku bknla nak buruk2kan c prokok ni..cuma nak btulkan je pandangan serong masyarakat terhadap c perokok ni..
  
           lgpun klu muka c prokok mcm ni >>>
           cian dia kna pandang serong oleh masyarakat..padahl wajahnya                                  baik..dia cuma  nak panaskan bdn je tu..hehehe...





             len la klu cmni >>>
             hehehe..mmg nak kena ni......

tp nasihat aku kat owg merokok ni..kawal2 la ckit pengeluaran asap tu..and elakkan buat asap kat tempat owg ramai..nt dorg pun sama kna effect merokok tu..dan klu blh berenti la..hehe..supaya u all sihat..jd klu sihat dptla kita klik nuff 2 dgn lebih bertenaga lg..hehehe..daaaa

1 comment:

  1. paling aku tak suka...kalau ada yang mengeluarkan asap berlebihan semasa kat tempat makan....
    Kita nak makan/minum, bukan nak sedut asap....

    ReplyDelete

nuffnang

 
Copyright © 2009 awek_vista's advice All rights reserved. Powered by Blogger
Blogger Template by Anshul